De kopzorgen van een puberjongen

Hallo allemaal!

In deze blog ga ik een recensie schrijven over het boek ‘Pijnstillers’ van Carry Slee.

Carry Slee is een Nederlandse kinderboekenschrijfster geboren op 1 juli 1949 in Amsterdam. Het boek ‘Pijnstillers’ verscheen in 1997 en telt 176 pagina’s. Ook werd het bekroond met de ‘Prijs van de Nederlandse Kinderjury’ in 1998. Vele boeken van haar zijn verfilmd , zo ook het boek ‘ Pijnstillers’.

Samenvatting boek:

Casper is een jongen van vijftien jaar en hij volgt al 7 jaar keyboard lessen bij Pien omdat hij dolgraag muzikant wil worden . Alleen is er één iets waar Casper mee zit , zijn moeder heeft kanker. Daardoor gaan zijn punten op school snel achteruit. Hij heeft wel veel steun aan Anouk. Haar vader heeft ook kanker gehad , maar hij is genezen door een alternatieve arts . Samen maken ze een plan om zijn moeder ook naar die alternatieve arts te krijgen . In deze periode, vraagt Casper zich steeds af hoe zijn vader er uit zou zien. Hij heeft hem nooit gekend, zijn ouders zijn gescheiden nadat Casper is geboren .Ondertussen weet hij wel waar zijn vader woont maar hij aarzelt nog om contact met hem op te nemen. Wil je weten hoe het verder afloopt met zijn moeder en of hij zijn vader durft te contacteren? Lees dan zeker het boek!

Recensie:

Ik heb zowel het boek ‘ Pijnstillers’ gelezen als de film gezien en ik vond ze beide aangrijpend.

Het verhaal dat Carry heeft geschreven is heel herkenbaar voor vele. Je kan je ook goed plaatsen in het hoofdpersonage vind ik en je leeft echt met hem mee. Door dat het verhaal in korte zinnen en begrijpelijke woorden is geschreven , leest het verhaal heel vlot.

Ik heb mijn recensie vergeleken met een aantal andere en mijn mening komt met de meeste wel overeen. Vele vinden het een weglezend boek en vinden dat het verhaal prachtig is geschreven , ook omdat het zo herkenbaar is. Sommige vinden een minpuntje dat de personages vrij oppervlakkig blijven. Daar kan ik me wel in vinden omdat het boek maar 176 pagina’s telt. We kunnen dus besluiten dat het boek zeker een aanrader is .

https://www.pluizenbol.nl/boekenrecensies/recensie-pijnstillers/

https://liefdevoorboekenamanda.wordpress.com/2016/03/11/recensie-pijnstillers-carry-slee/

Dit was mijn recensie over het boek ‘Pijnstillers’ van Carry Slee.

Hopelijk tot snel!

Charlotte

Het boek ‘Pijnstillers’Carry Slee

Plaats een reactie